Inkomensconsulent
Wat ga je doen?
Als inkomensconsulent beoordeel jij het recht op bijstand binnen de Participatiewet. Dit omvat onder andere bijzondere bijstand, levensonderhoud en minimaregelingen. Je gaat aan de slag met je eigen caseload, voert intakegesprekken en vormt aan de hand hiervan een oordeel over de aanvraag voor bijstand. Ook het detecteren van signalen van fraude is een belangrijk onderdeel van je werk. Naast intakegesprekken houd je je bezig met de administratieve afhandeling van de ontvangen bijstandsaanvragen.
Je beoordeelt het inkomen van mensen en bepaalt of zij recht hebben op een uitkering. Wanneer mensen geen werk hebben, bepaal jij of zij recht hebben op een uitkering en wat de hoogte daarvan is. Je bent ook verantwoordelijk voor het voorkomen van fraude. Je controleert of de verstrekte informatie juist is en besluit wanneer de uitkering moet worden stopgezet.
Dit zijn wij
Bender: jouw werkgever in het sociaal domein, de zorg, het ruimtelijk domein
Met meer dan 20 jaar ervaring is Bender een toonaangevende speler die landelijk actief is. Onze kracht ligt in de combinatie van expertise, persoonlijke aandacht en voortdurende ontwikkeling. Wat ons onderscheidt? We beschikken over meer dan 1000 professionals in vaste dienst zodat we altijd goed opgeleide en ervaren professionals beschikbaar hebben. Maar we blijven klein in onze aanpak, met oog voor maatwerk en persoonlijke relaties.
Wat bieden wij?
Detachering van professionals: direct inzetbare professionals die impact maken binnen het sociaal domein, de zorg, het ruimtelijk domein en wonen. Professionals zoals jij worden betrokken, goed opgeleid en blijven zich ontwikkelen via de Bender Academie. Dit betekent dat we kwaliteit kunnen garanderen voor zowel korte als langdurige projecten.
Opleidingen en trainingen: meer dan 100 praktijkgerichte programma’s die ook jij kan volgen, zodat je altijd voorbereid bent op de uitdagingen van morgen.
Bij Bender geloven we in de kracht van aandacht, zowel voor onze professionals als voor onze opdrachtgevers. Met ons landelijke bereik en ruime pool aan professionals bieden we snelle en flexibele oplossingen die perfect aansluiten bij de behoeften van onze opdrachtgevers. Door samen te werken, realiseren we kwaliteit, groei en continuïteit voor onze opdrachtgevers.
Met Bender als werkgever kies je voor impact en succes. Samen maken we het verschil!
Bender voor jou
Via Bender krijg je direct een jaarcontract of een vaste aanstelling, waarna je wordt ingezet op tijdelijke opdrachten bij gemeentes, uitvoeringsorganisaties van gemeentes en sociale wijkteams in een straal van gemiddeld 1 uur rondom jouw woonplaats. Wij werken namelijk samen met vrijwel elke gemeentelijke organisatie in Nederland. De duur van een opdracht verschilt; dit kan 3 maanden zijn, 6 maanden of een jaar. Ook de inhoud van de opdrachten is afwisselend.
Naast de persoonlijke aandacht van je regiomanager en een grote club gelijkgestemde professionals om je heen mag je natuurlijk nog meer verwachten, namelijk:
- Een salaris afgeleid van cao-gemeente schaal 9 of 10, gebaseerd op jouw werkervaring en ambities;
- De mogelijkheid tot per direct een vast dienstverband van 24 tot 36 uur per week;
- Leaseauto en tankpas (ook voor privégebruik) óf reiskostenvergoeding, maar net wat jou het beste uitkomt;
- Pensioenregeling, bonusregeling, eindejaarsuitkering en meer;
- Onbeperkte toegang tot de Bender Academie (meer dan 100 geaccrediteerde cursussen en workshops die relevant zijn voor jou ontwikkeling binnen het sociaal domein);
- Veelzijdig contact met tientallen gelijkgestemde Bender Inkomen professionals binnen jouw regio, met de mogelijkheid tot het bijwonen van inspirerende bijeenkomsten, leerzame intervisiegroepen en luxe uitjes.
Dit ben jij
Onze gemeentelijke opdrachtgevers vragen gemeentelijke werkervaring als inkomensconsulent. Daarom is het belangrijk dat je minimaal 1 jaar relevante werkervaring hebt opgedaan. Je bent op de hoogte van de Participatiewet en bent gedreven om hulpbehoevende inwoners te helpen aan passend werk. Dit doe je door aan te sturen waar nodig, kandidaten voor te bereiden op sollicitaties en hen te coachen op vlak van gedrag. Samenvattend heb je ervaring met rechtmatigheid, aanvragen bijzondere bijstand, terugvordering & verhaal, Tonk, Tozo, minimaregelingen en/of het beëindigen van bijstand.
Daarnaast is het ook belangrijk dat je:
- beschikt over minimaal een hbo-bachelor diploma;
- minimaal 24 uur p.w. beschikbaar bent;
- in het bezit bent van een rijbewijs;
- houdt van afwisseling en flexibel bent ingesteld.